MyLoveMusic

موسیقی یک زبان بین المللی است برای ابراز آرزو های نهفته و آشکار دلها

سه تار سازی است از خانواده ی ساز های زهی – زخمه ای دسته بلند که طبق تحقیقات و نظر محققان پیدایش ساز های زهی – زخمه ای در ایران بوده است.
سه تار را منشعب و فرم تکمیل شده و پیشرفته ی تنبور و دوتار می دانند.
اصولاً تحقیقاتی که در ساز ها به وجود آمده بر اساس نیاز های روحی ، اجتماعی و یا صدادهی بهتر ساز و ایجاد توانایی بیشتر در نواختن نغمات بیشتر بوده است.


به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.


ادامه مطلب
نوشته شده در شنبه 27 فروردين 1390برچسب:,ساعت 14:57 توسط princess mina| |

http://mylovemusic.persiangig.com/image/12.jpg

تار از ساز های زهی است که با زخمه نواخته می شود تار در ایران و برخی مناطق دیگر خاورمیانه مانند آذربایجان و ارمنستان و گرجستان برای نواختن موسیقی کلاسیک این کشور ها رایج است.
در گذشته تار ایرانی پنج سیم (یا پنج تار ) داشت . غلامحسین درویش یا درویش خان سیم ششمی به آن افزود که همچنان به کار می رود. کاسه تار بیشتر از کنده کهنه چوب توت ساخته می شود که هر چه این چوب کهنه تر باشد به دلیل خشک بودن تار های آن
چوب تار دارای صدای بهتری خواهد داشت پرده ها از جنس روده گوسفند و دسته و پنجه معمولا از چوب گردو تهیه می شوند. شکل کاسه ی تار مانند دو دل به هم چسبیده و از پشت شبیه به انسان نشسته ای است. تار آذربایجانی  شکل کمی متفاوت دارد و سیم های آن بیشتر است. جنس خرک از شاخ بز کوهی است .در دو طرف دسته از استخوان شتر استفاده می شود.
از لحاظ ساز تار به سه تار نزدیک است . از لحاظ شیوه ی نوازندگی زخمه ی عادی در تار به صورت راست از (بالا به پایین ) است  ولی در سه تار بالعکس است (از پایین به بالا ) همچنین از نظر تعداد پرده ها نیز با هم شباهت دارند . صدای تار به دلیل وجود پوستی که روی آن است از شفافیت خاصی برخوردار است به خصوص ساز هایی که ساخت قدیم هستند از شیوه ی صدای دیگری برخوردارند .

 

نوشته شده در شنبه 27 فروردين 1390برچسب:,ساعت 14:51 توسط princess mina| |

به طور کلی اولين اثري که از سازهاي شبيه سنتور به دست آمده اثري است از حجاري هاي دوره هاي آشوريان و بابليان در 669 قبل از ميلاد که نشان مي دهد اين ساز را به وسيله بند به گردن مي آويختند.
به دليل قرار داشتن ايران در مسير جاده ابريشم بين شرق و غرب و تغيير دائمي مرزها در شرايط کشورگشايي ها فرهنگها نيز مرتب دستخوش تحول شده و اين تحول آلات موسيقي را بي نصيب نگذاشته است به طوريکه به درستي معلوم نيست سنتور ابتدا در کدام کشور مورد استفاده بوده است ولي مطمئنا ايرانيها قبل ازظهور اسلام با اين ساز آشنا بودند و آن را کونار مي ناميدند.

به ادامه مطلب مراجعه کنید.


ادامه مطلب
نوشته شده در شنبه 27 فروردين 1390برچسب:,ساعت 14:44 توسط princess mina| |

پیانو یکی از ساز های صفحه کلید دار و مشهورترین آن‌ها است. صدای پیانو در اثر برخورد چکش‌هایی با سیم‌های آن تولید می‌شود. این چکش‌ها در اثر فشرده‌شدن کلیدها (با کلاویه هایی ) به حرکت در می‌آیند. سیم‌های پیانو به صفحه‌ای موسوم به «صفحهٔ صدا» متصل شده‌اند که نقش تقویت‌کنندهٔ صدای آن‌ها را دارد...
چکش‌های پیانو به واسطهٔ مجموعه‌ای از اهرم‌های ظریف به کلیدهای پیانو متصل می‌شوند. به مجموعهٔ این اهرم‌ها و چکش‌ها عملگر یا Action پیانو گفته می‌شود. وظیفهٔ این مجوعه افزایش شتاب چکش‌ها در برخورد به سیم‌ها، و کنترل عکس‌العمل بازگشتی آن‌ها پس از برخورد به سیم است. معمولاً سر چکش‌ها توسط لایه‌ای از نمد یا الیاف مشابه طبیعی یا مصنوعی پوشانده می‌شود تا کیفیت صدای پیانو را بهبود ببخشد. کیفیت صدای پیانو متأثر از عوامل دیگری نظیر کیفیت صفحهٔ صدا و غیره نیز می‌باشد.
 


به ادامه مطلب مراجعه کنید.
 
 


ادامه مطلب
نوشته شده در شنبه 27 فروردين 1390برچسب:,ساعت 14:37 توسط princess mina| |

تاریخچه ویولون

تاريخچه ويلن در اروپا به قرن 9 ميلادي باز ميگردد.بسیاری معتقدند که ویلن نمونه تکمیل شده ساز رباب است. رباب سازی است که بعدها وقتی به اروپا آورده شد و تغییراتی در آن بوجود آمد به نام ربک در اروپا شهرت گرفت. برخي بر اين باورند كه ساز ويلن متعلق به يك امپراطوري هند در 5000 سال قبل از ميلاد بوده است و برخي ديگر ريشه ان را در افريقا و حتي كشورهاي عربي ميدانند. فرمهاي اوليه داراي سوراخي بودند كه بر روي ساز قرار داشت اما بعد ها اين سوراخ از بدنه ساز ها حذف شدند و اين ساز با چهار سيم سر اغاز ساز ويلن تكامل يافته در سالهاي اينده شد. در اروپا از قرن 11 ما ميتوانيم ساز ويلن را به صورتي تكامل يافته تر بيابيم

به ادامه مطلب مراجعه کنید


ادامه مطلب
نوشته شده در شنبه 27 فروردين 1390برچسب:,ساعت 14:13 توسط princess mina| |


Power By: LoxBlog.Com